22 Aralık 2010 Çarşamba

Ben O Aradaki Farkla...

Fotoğrafçılık hep ilgimi çekmiştir. Minnacık fotoğraf makinesinin bile ayarlarını değiştirip dakikalarca eğlenebilirim. Yok objektif perde aralığı, açık kalma süresi vs... Doğam gereği seviyorum. Cep telefonuyla bile güzel pozlar yakalayabildiğimi söyleyebilirim. 

Hatta gösterebilirim de...

Göstereyim;

Ayarlarını telefonun elverdiği kadarıyla isteğime göre değiştirdim ve çektim. 

 Photoshop'a sadece watermark için  girdi. O yani :)

Fena değil bence :)

Sonuçta cep telefonu yani...

Bir de o yelkenliyi yakalayabilseydim tam Güneş'in önündeyken..

Süper olacaktı :)

O küçük distortionlar da HTC Wildfire'ın muhteşem (!) sensöründen kaynaklanıyor. Benden değil. 

Neyse...



İşte bu yüzden dedim, git kendine şöyle güzel bir makine al, çek börtü böceği, en azından bir hobin olsun. Ya da paranı barlara, clublara dökme, miss gibi fotoğrafını çek fln. Derken Cannon vs Nikkon karşılaştırılması ve araştırmasına girdim. Her ikisi de olur dedim ama bir anda aklıma ERKAYALAR faciası geldi. Hem DV kameram hem de IXUS fotoğraf makinem Cannon. Elektronik şeyler benim ellerimde sürekli olarak bir tehlike altında olduklarından çabucak bozuluyorlar genelde. Zira bozuldular da... Garanti dahilinde ve haricinde yaşadıklarım aklıma geldi. Şikayetler, aramalar, cinnet geçirmeler aklıma geldi... Yine de Cannon dedim içimden!

 Ama şunu görene kadar!


Yani yuh arkadaş yaa!

Tamam bu kadarını alacağımdan değil ama..

6079 US$ = 9 438,25388  Türk Lirası

Ya hadi 10.000 TL olsun. 

Vergi mi şimdi 13.300 TL ? 

Ordan 10 a al, burda 23'e sat..

13.000 Cepte!

Temiz para... 

O aradaki farkla, satılan yere giderim, gezerim, makinamı alırım, fotoğrafımı çekerim, gelirim.

Üzerine para bile artar be! Gezdiğim de yanıma kalır.

Ayıp denen bir şey var  ERKAYALAR... Gerçi siz daha çok para denen şeyle ilgileniyorsunuz. 

Hani herkes der ya vergiler çok yüksek efendim o yüzden fiyatlar uçuk.
Hayır efendim değil.  Çünkü gümrük birliği anlaşmamız var Avrupa ile. Orda oran ne ise bizde de o. 
Sadece kdv oranı Avrupa’ya göre biraz daha yüksek o kadar.
Bir fotoğraf makinasının senin depona giriş maliyeti fatura bedelinin %25 ini geçmez. Artı birde distribütörlük indirimin vardır illa ki yani. 
Avrupa’daki raf fiyatı üzerinden almıyorsun makinaları.
Bizim milletin en büyük özelliği oturduğu yerden para kazanmasını çok sevmesidir. Ha birde çok tembeliz. 1000 makina getirip ucuza satıp milletle uğraşacağıma 100 getirir dayarım fiyatı sende rahat bende rahat düşüncesi yüzünden makinalar korkunç pahalı burda.
Sadece makina değil hatta sadece fotoğrafta değil. elinize aldığınız ithal tüm ürünler için geçerli bu düşünce.


AMAAAA! 



İSABETLİ KARAR CANNON!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fotolar

Camera is a responsive/adaptive slideshow. Try to resize the browser window
It uses a light version of jQuery mobile, navigate the slides by swiping with your fingers
It's completely free (even though a donation is appreciated)
Camera slideshow provides many options to customize your project as more as possible
It supports captions, HTML elements and videos.